lördag 1 februari 2014

Insikt om kunskap.

Försökte se melodifestivalen tidigare idag.
Försökte. Gör likadant varje år, sätter på TV´n och lyssnar på första låten sen blir jag distraherad av något annat för att vara ärlig allt brukar vara bättre än deltävlingarna. Helt seriöst var faktiskt programledarna det enda jag tyckte var intressant så kollade mest mellan låtarna.

Kanske lite beror på min förmåga att fokusera på en sak... den är obefintlig för övrigt. Kommer ihåg hur mycket skäll jag fick som ung för att jag inte städade men jag försökte faktiskt men har ni en aning om hur mycket saker som kan distrahera en när man städar? Slutade oftast i utklädnad av antingen mig själv eller mina gosedjur.

Nej jag är inget vidare på att få saker gjort oftast,  men jag är extremt bra när det kommer till att få saker gjort i sista sekunden då detta är en färdighet jag tränat upp väldigt väl genom åren.

Alla är bra på olika saker. Det är så världen fungerar.
Därför ska jag inte försöka jobba inom vården, samtidigt som min mamma inte ska bli florist.
(Hon kan döda kaktusar.)
Nu försöker jag istället komma fram till vad jag är bra på och faktiskt göra de sakerna för att få min självkänsla tillbaka efter många år av misslyckanden.



1 kommentar:

  1. Man kan faktiskt förvattna kaktusar. Så det så. Bra att du tänker i olika banor.Kram från din mamma.

    SvaraRadera