tisdag 1 april 2014

Stress, stress och lite stress.

Kanske inte så allvarligt som det låter men har varit fullt upp det senaste.
Har börjat min KBT, än så länge flyter det på bra även fast vi knappt startat så är man helt slutkörd efter varje timme. Att försöka banka in i sitt eget huvud att världen inte är så farlig som jag får för mig ibland och att jag inte ska undvika platser/aktiviteter/färdsätt pga att min hjärna associerar dem med att ha ångest.
1 timme varje vecka räcker för att jag resten av veckan ska vara upptagen med tankar om mig och mitt liv.

Hittills har jag lärt mig att jag inte är konstig, eller inte konstigare än någon annan. Att ha ADHD kanske gör att jag inte reagerar/beter mig som andra i alla situationer men det är inte dåligt om det inte påverkar någon negativt. Jag behöver inte passa in i samhällets fack för hur en kvinna ska vara, jag får vara precis den jag är även om det betyder att jag gillar ytliga "kvinnliga" saker som smink, hår, skor och samtidigt vara "maskulin" i andra aspekter (i mitt fall de flesta). Detta gör mig inte till mindre av en kvinna.

Ibland har jag faktiskt till och med önskat att jag inte var intresserad av de kvinnliga grejerna för att vara en "pojkflicka" är ju ett accepterat fack som personer kan stoppa en i utan att bli förvirrade.


Elsa är nöjd med att våren är här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar