torsdag 30 januari 2014

Tid?

Mamma har alltid klagat på att jag vänjer på dygnet för ofta.
Ja, det är tur man inte bor hemma längre så man slipper tjatet. De senaste dagarna har nämligen varit helt upp och ner och kommer nog vara så vidare över helgen tyvärr.

Problemet är att det inte direkt är något jag vill numera utan jag är ganska lycklig när jag får sova på nätterna, javisst förr var jag gärna uppe och spelade datorspel till morgonen men någonstans växte jag upp och nu för tiden så brukar man komma i säng innan tolv.
Det som håller mig uppe nu är min stackars sambo, han jobbar ju inom järnvägen och som alla borde veta vid det här laget så gillar inte spåren snö speciellt mycket så just nu är det mycket jobb och han hade oturen att få jobba natt hela veckan och ha beredskap i helgen.
Skulle nog kunna sova utan honom men då skulle jag i princip gå upp när han går och lägger sig vilket är mindre roligt så har blivit att jag håller mig uppe längre för att kunna ha lite mer samma tidschema som han.

Järnvägen är ju en av de saker som fått lida mest av avregleringen, det märks extra tydligt när man får lite mer insyn i det. Är ju mycket prat om att vi behöver satsa pengar på att rusta upp järnvägen och politikerna ger löfte på löfte om mer pengar. Men de summor de lägger är såpass "små" att de inte når fram, det ska ju först igenom administrationen och cheferna som ska ha sin del.
Det ligger till och med ute varsel trots att järnvägen skriker efter underhåll.

Jag är bara en vanlig dödlig och ingen politiker, men något måste väll vara fel här?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar