onsdag 22 januari 2014

Presentation

Hej!

Jag är då Sassa.
Detta är väll mitt tredje (?) försök att hålla igång en blogg. Det där med att göra saker regelbundet är inte helt min grej vilket jag försvarar med min ADHD.

Annars gillar jag inte att skylla på den på grund av ganska många anledningar men de två viktigaste är:
1: Jag fick inte diagnosen förren ca 2-3 år sedan, ganska så sent så jag har inte vant mig vid att vissa av mina ovanor faktiskt är på grund av det.
2: Vill inte se mig som en slav under min diagnos utan faktiskt tro att jag kan påverka mitt liv.

Trots detta så påverkar såklart sjukdomen mitt liv och jag behöver ofta en helt annan anpassning av vardagen än andra, vilket kan bli lite smått rörigt när man har en sambo. Som tur är så är han en väldigt förstående och tja, lite konstig människa vilket gör honom perfekt för mig.


Så, Mitt liv består mest av katter, matlagning och pyssel.
En anledning till bloggen är att jag har tagit tag i min träning också efter många år av stillasittande, Träning var förr ett beroende för mig men på grund av skador och sjukdom har det blivit lite av den varan vilket får mig att må ganska kasst. Men nu ska det bli ändring och jag hoppas bloggen kan hjälpa mig att hålla uppe motivationen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar